Tuesday, May 24, 2011

mama semput and adam alahan..

dahlama i tak kena semput ne...sekarang adam haikal dah masuk 10 bulan ...dulu  masa dlm pantang bersalinkan baby adam haikal kena betul2 teruk..dengan batuknya..dgn semputnya..dah ler bersalin normal..mesti koorg dapat rasakan kita kalo bersin pon kena berhati2..ne kan pula jahit tang tu..aduk sakitnya time batuk..dekat 3 minggu aku merana batuk..dah ler ubat semput dia tak bagi makan sbb takut menjejaskan baby yg menyusu..harapkan ubat batuk aja ler...merana aku..lepas ne kalo aku pregnent..tobat aku nak pulun banyak2 durian dan pulut hitam...dulu masa mengandung 9 bulan puas aku makan durian dgn bubur pulut hitam..mak tak sedar akan kesannya..so masa nak due dah start semput dan batuk..tu ler penangannya...

so semalam balik keja aja aku dah susah nak bernafas..batuk bertalu..semput menyerang..nak handel anak2 pon temengah2...tak berdaya masa tu...so nak taknak malam lepas maghrib aku gi klinik..tapi masa tu dah ok sikit..jumpa doc cakap aku dah lama tak kena semput ne..so mintak ubat ler..mak datuk doc bagi ubat batuk makan 15ml, ubat semput, antibiotik dan alahan..banyaknya...doc cakap cuaca sekarang tak bapa elok...bejelebu..so elakkan bersiar2 di luar rumah..

yg si haikal tu lagi kesian..sejak pandai makan ne alahan le pulak..semalam mulut dia dah penuh putih2 mcm kena mata ikan..ko bayangkan kalo kita kena mesti sakit kan..bawak bibir dah bintik2..tumbuh kat tangan..lutut...doc cuma bagi krim dan ubat antibiotic aja...harap2 cepat sembuh sayang ku..sbb mama tak tahan dengar ko merengek aja...tension...


merah tu ubat antibiotik, ubat batuk..ubat alahan dan ubat semput..

No comments:

Post a Comment