Monday, October 15, 2012

Aktiviti ujung minggu...

alahai tensionnya..dok umah..hubby minggu ne sibuk keja..
nak taknak kenaler fikir apa nak buat...

ne pic oreo cheese cake sebelum aku bakar..
lepas masak lupa lak nak ambil..tapi memang sedap..


ari sabtu dgn jayanya buat nasi ayam..so daripada bfasrt sampai diner..
melantakler satu umah dgn nasi ayam..
desertnya aku buat oreo cheese cake..gigih aku buat ari jumaat lepas balik keja..
sbb tau kalo ari sabtu ahad..anak2 aku mesti berulang kali bukak peti ais..cari makanan..heheh

epas masak nasi ayam..terus aku gosok baju keja seminggu..senang ..takde ler nak terkocoh2 nak gosok..
malam karang kena siapkan data kejat UPM..






lupa nak snap pic..ne googel dari tenet..
lebih kurang ler..sbb resepi pon aku cari2 kat internet nasi ayam yg mudah..




kerana dataler aku tido sampai kol 3.30 pagi..dah siap lega..
tu pon ada banyak lagi nak kena buat..baru fakulti yg lain..waaaa...

sudahnya pagi ahad mata aku ne bagai digam2..tak cukup tido...
.hubby gi keja aku masak bihun goreng..utk bfast anak2..

aku ne jenis suka masak lunch awal..
dah terbiasa sbb mak kat kg kol 10 pagi aja dah berperang masak kat dapur..
dah siap ko nak membuta ker nak tgk tv pon senang..

menu simpel yg aku buat...
sayur bayam + ikan masak sweet sour..(kali pertama aku masak)
heheh
+ telur masak kicap permintaan anak dara aku..heheh


hari ahad ne banyak program best..melodi..propaganza..drama..
biasanya aku lepas tu dlm kol 2 tidokan anak bujang aku terus tido sekali..

hahahh tapi sambil tgk tv sempat aku buat projek kotak aku..
tapi tak sempat kemas baju2 budak..tunggu ler dulu..hehe next week yer..heheh


kotak A4 yg dah siap aku balut..
utk simpan baju2 baby anak aku..


ptg bangun tido oreo cheese cake dah habis
so aku  terus plan buat brownies simple..
 dan iniler hasilnya...

 sebelum dibakar...

 brownies simple..selepas dibakar..
apa lagi ngapler..

sedapnya..next week kena plan nak buat benda lain lak..heheh...

No comments:

Post a Comment